Türkiye’ye geçici görevle gelen uluslararası basın-yayın mensuplarının 3 aya kadar geçerli basın akreditasyonu için Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’ne başvurmaları gerekmektedir.

Geçici Akreditasyon İçin İstenilen Belgeler:

1. Başvuru Beyannamesi.
2. Başvuru sahibinin çalıştığı Kuruluş tarafından verilen, basın mensubunun Türkiye’de görevlendirildiğini ve bu görevin amacı ile süresini belirten yazı.
3. Pasaport fotokopisi.
4. Üç adet fotoğraf.
5. Bağlı olduğu Kuruluşun idare merkezinin bulunduğu ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliği Basın Müşavirliğine veya Basın Müşavirliğinin bulunmadığı ülkelerde Büyükelçiliğin basından sorumlu yetkilisine müracaat.
6. Bağlı olduğu Kuruluşun idare merkezinin bulunduğu ülkenin Türkiye’deki Büyükelçiliğinden ya da Konsolosluğundan sağlanan takdim mektubu(doğrudan Türkiye’ye gelenler için).

Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü gerekli gördüğü başka belgeleri talep edebilir.

Yanlış ya da gerçeğe aykırı beyanda bulunan basın mensuplarının kartları iptal edilir.

BAŞVURU ADRESLERİ:

Ankara
Enformasyon Dairesi Başkanlığı
Ceyhun Atıf Kansu Cad. No:122
Balgat /ANKARA
Tel : (+90 312) 583 62 62
Faks: (+90 312) 473 65 93
E-mail: enf@byegm.gov.tr

İstanbul
BYEGM İstanbul İl Müdürlüğü
Salı Pazarı Meclis-i Mebusan Cad. No: 23 Dursun Han K:5
Beyoğlu / İSTANBUL
Tel : (+90 212)512 20 13, 512 58 72
Faks: (+90 212)512 89 46
E-mail: istanbul@byegm.gov.tr

Diyarbakır
Elazığ Cad. No:5
21100 Yenişehir/DİYARBAKIR
Tel: (+90 412) 2243222, 2286640
Fax: (+90 412) 2244655
E-mail: diyarbakir@byegm.gov.tr